پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳

پاکان پلاستکار

وکس سیبویه تولیدکننده وکس های دوقطبی و ناقطبی pe و pp

بسپار تجارت آسیا؛ تأمین کننده مواد اولیه پلاستیک و پلیمر و محصولات پتروشیمی

رادیو ویکی پلاست | بسته چهار‌شنبه 4 اسفند 1400/ شماره 472
کاهش معاملات پلیمرها در هفته اُفت دلار، دلار نیمایی تغییر مسیر داد و کاهشی شد، بلاتکلیفی دلار در افزایش و کاهش، قیمت های بازار افزایشی و بدون تغییر، عقب‌نشینی برنت به 96 دلار، افزایش پلکانی بورس تهران،

کاهش معاملات پلیمرها در هفته اُفت دلار
کارنامه معاملات محصولات پلیمری در هفته اول اسفند ماه در حالی بسته که علی رغم افزایش 640 تنی عرضه ها، معاملات اما 5 هزار و 505 تن نسبت به هفته قبل کاهش یافت. با توجه به اینکه عرضه های این هفته رکورد بیشترین افزایش در 6 ماه اخیر را داشت اما نزولی شدن دلار و به دنبال آن انتظار افت قیمت ها؛ معاملات را نسبت به هفته قبل، کاهش داد. جمع معاملات این هفته به 80 هزار 888 تن رسید که علی رغم کاهش نسبت به هفته پیش، آمار بالایی به شمار می آید. 
معاملاتِ این هفته، 6.4 درصد کمتر از هفته‌ی چهارم بهمن ماه بود و 83 درصد عرضه های این هفته معامله شد. گزارش کامل تحلیل بازار این هفته محصولات پلیمری را در پست تحلیلی فردا، پنج‌شنبه 5 اسفند ‌ماه در ویکی پلاست دات آی آر، بخوانید.

دلار نیمایی تغییر مسیر داد و کاهشی شد
میانگین هفتگی دلار نیمایی که مدتی روند افزایشی داشت به دنبال نزولی شدن دلار آزاد و دلار صرافی امروز کاهشی شد، به کانال 24 هزار تومان عقب نشینی کرد و با 3 تومان کاهش به 24 هزار 70 تومان رسید. نکته مهم امروز دلار نیمایی، عقب نشینی میانگین روزانه از کانال 24 هزار تومان به کانال 23 هزار و 800 تومان است که نشان دهنده کاهش میانگین هفتگی در روزهای پیش روست.

بلاتکلیفی دلار در افزایش و کاهش
دلار صرافی که روز گذشته با 133 تومان افزایش 24 هزار و 783 تومان قیمت گذاری شد، امروز اما کاهشی شد و با 52 تومان اُفت به 24 هزار و 731 تومان رسید. دلار آزاد اما برخلاف صرافی ملی، امروز را با 26,500 تومان شروع کرد و در ادامه تا 26,250 تومان عقب نشست ولی در ساعات پایان بازار در قیمت 26 هزار و 350 تومان ثابت شد.

قیمت های بازار افزایشی و بدون تغییر
قیمت های بازار امروز ترکیبی از کاهش و بدون تغییر بود. در گروه پرمصرف نایلون و نایلکس سنگین فیلم و سنگین بادی کاهشی بودند و بین 100 تا 200 تومان اُفت را ثبت کردند. سایر کالاها عمدتا بدون تغییر و در بعضی از کالاها اندکی کاهش دیده می‌شد. پ پ های نساجی امروز نیز با 200 تا 600 تومان کاهش نسبت به قیمت های روز گذشته قیمت گذاری شدند. پ پ های شیمیایی در کالاهای 440l بین 200 تا 700 تومان کاهش و در کالاهای rp340 بین 200 تا 900 تومان افزایش را ثبت کردند. 

عقب‌نشینی برنت به 96 دلار
برنت که معاملات امروز را با صعود به 97 دلار آغاز کرد در ادامه معاملات با 0.40 درصد کاهش مجدد به کانال 96 دلار عقب نشینی کرد. قیمت این لحظه برنت: 96 دلار و 45 سنت.

افزایش پلکانی بورس تهران
بورس تهران آخر هفته را افزایشی به پایان برد و شاخص کل بازار سرمایه با 3 هزار واحد رُشد به 1 میلیون و 288 هزار واحد رسید.


ویکی پلاست | مرجع بازار صنعت پلاستیک 

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر
امتیاز مطلب: 0%

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه

پربازدیدترین شرکت ها

پربازدیدترین محصولات

ویدیوهای آموزشی

همه حقوق این سایت متعلق به ویکی پلاست است طراحی و اجرا: نگاه حرفه ای
قیمت بازار اشتراک قیمت کانال تلگرام تبلیغات
بسپار تجارت آسیا؛ تولید و صادرات کامپاندهای پلیمری قیمت بازار قیمت جهانی تلگرام واتس اپ تبلیغات
ویکی پلاست
سلام خوش اومدید
ویکی پلاست، خرید و فروش مواد اولیه نداره
چطور می تونم کمک‌تون کنم؟